czyli jak produkujemy wideoklipy
PRODUKCJA TELEDYSKÓW.
Są cztery główne etapy tworzenia teledysku
KONCEPCJA
Produkcja teledysku rozpoczyna się od omówienia wraz z artystą podstawowych założeń, tematu, charakteru wizualnego oraz aspektów technicznych realizacji. Decydujemy czy klip będzie miał charakter fabularny czy performance`owy.
SCENARIUSZ
Na bazie koncepcji opracowujemy scenariusz i przystępujemy do przygotowania produkcji. Wybieramy lokacje, aktorów, uzgadniamy termin, ekipę i całą masę potrzebnych detali.
NAGRANIE
Najczęściej realizacja klipu trwa jeden, dwa dni, choć zdarzało się nam realizować takie które miały i 10 dni zdjęciowych. Światło, kamera i akcja!
POSTPRODUKCJA
Montaż klipu jest pracą ale i świetną zabawą. To scalenie wszystkich poprzednich etapów pracy w gotowym dziele. To też kolorystyka, grading, efekty wizualne i udźwiękowienie (efekty synchroniczne poza warstwą muzyczną).
KRĘCIMY!
NASZE WIDEOKLIPY
zobacz
ATAN - GLIMMERING
From the album "METAMORPHIC" 2025
Music: Andrzej Czaplewski
Lyrics: Claudia Moscoso
Video production: P. Płonka, D. Świtała, OBI
Mixing & Mastering: Max Morton at Morton Studios
ATAN - GODOT
From the album "METAMORPHIC" 2025
Music: Andrzej Czaplewski
Lyrics: Claudia Moscoso
Video production: P. Płonka, D. Świtała, P. Gburek
Mixing & Mastering: Max Morton at Morton Studios
CETI - Kamienne Piekło
Utwór pochodzi z albumu "Oczy Martwych Miast" 2020
Muzyka i tekst: CETI
Video production: P. Płonka, Darek Świtała, Wojtek Dziubiński
© Metal Mind Productions 2020
Kruk & Wojtek Cugowski - Prayer Of The Unbeliever
(Mother Mary) (Live)
Video production: Paweł Płonka, Ola Mulier, Darek Świtała
Realizacja dźwięku: Michał Kuczera MAQ Records
Nagrania koncertu: Aleksander Boroń
© Metal Mind Productions 2020
SLAVE KEEPER & Grzegorz Kupczyk - W obliczu Wojny
Muzyka i tekst: Slave Keeper
Video production: Paweł Płonka, Darek Świtała
Mix i mastering audio: Łukasz Suszko w Wesoła 24 Studio
KRUK - LAST SECOND
Muzyka i tekst: Kruk
Track taken from the album "Before"
Video production: P. Płonka, D. Świtała, K. Szlama, Z. Mierzwiński
© Metal Mind Productions 2020
KONIEC ŚWIATA - Durny live session
Video production: Jacek Czepułkowski, Paweł Płonka, Maciej Długaj, Bartek Gburek, Wojciech Wąs, Bolesław Gawron
Materiał video został zarejestrowany w lipcu 2021 roku w Katowicach.
No Matter - Izabela Płóciennik
Composer and producer - Dariusz Swiatlowski
Lyrics - Anna Komorowska
Artist - Izabela Plóciennik
Choreographer/Dancer: Adrianna Patlaszynska
Video production: Dariusz Swiatlowski, Karolina Szlama, Bartek Gburek, Miroslaw Korzan, Jacek Czepulkowski, Zbigniew Mierzwinski, Anna Warot, Paweł Płonka, Eliza Bartel
PENDRAGON - Faces of light
Music & lyrics: Pendragon
Taken from the Masquerade 20 DVD
Video production: Beata Rakoczy, P. Płonka, D. Świtała, K. Szlama, Z. Mierzwiński, J. Czepułkowski
© Metal Mind Productions 2017
CORIA - Za całych sił
Track from Coria - "Kwestia czasu:
Muzyka i tekst: Coria
Video production: D. Świtała, P. Płonka, K. Szlama, Z. Mierzwiński, J. Wieczorek
© Metal Mind Productions 2017
KONIEC ŚWIATA - Liubliu
Track from album "Hotel Polonia"
Video production: Koniec Świata, Kasia Leśniak, Paweł Płonka, Karolina Szlama, Paweł Krawczyk, Grażka Rueckert - Czepułkowska, Michał Leks, Miłosz Skorczyński, Krystian Mucha, Rafał Golla
ONE - sezamie mój
Music & lyrics: One
Video production: , D. Świtała, K. Szlama, P. Płonka, Z. Mierzwiński, B. Gburek
ABRADAB - Powietrze
Track from album "048"
Muzyka i tekst: abradAb, Mateusz Pawluś, Jarosław Jaroz Pakuszyński
Video production: Aleksander "Kopruch" Kozłowski, Katarzyna Walotka, Radek Bereś, Amina Otegbeye, Paweł Płonka, Karolina Szlama
© Przedmarańcza 2018
Kleszcz x Kopruch x Piotr Zatwarnicki - Kartka 2
Track from album "NDKE3 TRILOGY"
Muzyka i tekst: Łukasz Stępień (Kleszcz), Aleksander Kozłowski (Kopruch), Doon&Gumbas
Video production: Kopruch/PRZEDMARAŃCZA, Paweł Płonka, Konrad Halastra
© Przedmarańcza 2021
ATAN - Abducted
Recorded at Metal Hammer Festival 2023, Atlas Arena
Music: Andrzej Czaplewski
Lyrics: Claudia Moscoso
Video production: P. Płonka, D. Świtała, Z. Mierzwinski
KRUK & WOJTEK CUGOWSKI - Dark Broken Souls
Video production: Paweł Płonka, Ola Mulier, Darek Świtała
Realizacja dźwięku: Michał Kuczera MAQ Records
Nagrania koncertu: Aleksander Boroń
© Metal Mind Productions 2020
IDA 2011 Foreign Beggars, Nonames, Troubl, Mandrayq, Fader Penetrators, Unkut
Promotional video for Reebok Classic Lite International Dj Association World Finals 2011 Krakow - Poland
Video production: Kasia Lesniak, Oskar Kudłacik, Paweł Płonka; Marcin Andruchów; Paweł Krawczyk; Agnieszka Dudała, Michał Nowak; Miłosz Skorczyński, Marek Bajda, Bartek Szoja, Marek Kowalski; Cinerental, Basia Kułaga, Ania Biryło; Magda Ludwig, Dominika Kalkowska, Zbigniew Mierzwiński
WYSOKI LOT - Ale mi się nie chce
Track from "Wysoki Łotr mixtape"
Music & Lyrics: Tobi, Sabot, Gruber
Video production: Kasia Leśniak, Paweł Płonka, Paweł Krawczyk, Marek Bajda, Milosz Skorczyński, Keton, Julia Alicja, Magda Krzywoń.
Szpilersi - Vale Tudo
Track from "Luźna MiXerka" tekst & muzyka: Decó, DJ Sad Man
Video production: Kasia Leśniak, Paweł Płonka, Zbigniew Mierzwiński, Michał MIerzwiński, Michał Nowak, Paweł Krawczyk
Koniec Świata FULL KONCERT - Przystanek Woodstock 2017
Materiał live zarejestrowany na Woodstock Festival 2017
Video production: Karolina Szlama, Paweł Płonka, Paweł Płonka, Jacek Czepułkowski, Mateusz Dobosz, Daniel "Ziółek" Bigaj
Bassant Salama - Alby Byetrag
Lyrics: Dosoqy Fathy
Composer: Waleed Samara
Music Arrangement: Eslam Saso
Video production: Paweł Brzezina, Aleksandra Mulier, Paweł Płonka
zerknij na
NASZE PRODUKCJE MUZYCZNE
PRODUKCJA TELEDYSKÓW
PYTANIA!
Jaki jest koszt produkcji teledysku?
Produkcja teledysków kosztowo zależy od wielu czynników, budżet wyznacza przede wszystkim sama koncepcja, następnie ilość środków potrzebnych do jej realizacji (preprodukcja, lokacje, scenografia), ilość dni zdjęciowych, elementy postprodukcji. Nasze doświadczenie pozwala nam optymalizować te wszystkie elementy do rozsądnego poziomu. Aby uzyskać wstępną kalkulację napisz nam w kilku zdaniach jaki masz plan, zrobimy wszystko aby doprowadzić do jego realizacji!
Co jest niezbędne aby zrealizować zdjęcia do wideoklipu?
Kiedy mamy gotowy scenariusz, potrzebujemy uzgodnić termin realizacji, zarezerwować lokację, sprzęt i ekipę. Sprzęt mamy na stanie w dużej ilości, najczęściej przy klipach używamy jednak jednej kamery (chyba że to klip koncertowy, wtedy kilka a nawet kilkanaście), światło, grip (często jazda, kran filmowy, gripowanie samochodów też w wchodzi w grę). Ekipa to kilka, kilkanaście osób – wszystko zależy od koncepcji i skali. Produkcja teledysków to wyzwanie, które uwielbiamy podejmować!
Mam określony pomysł na scenografię do mojego teledysku, czy pomożecie mi go zrealizować?
Oczywiście. Rozbudowana scenografia, rekwizyty, określona charakteryzacja zbliża nas do klasycznej produkcji filmu fabularnego, a tym się zajmujemy na co dzień.
CZY MOŻECIE POWIEDZIEĆ COŚ O KLIPACH KONCERTOWYCH?
Jasne, zrealizowaliśmy takich dość sporo. Można by je podzielić na dwa rodzaje. Pierwszy to duże produkcje realizowane na scenach przy kilku do kilkunastoosobowej ekipie filmowej często z użyciem ramienia, jazdy, kamer specjalnych, okablowania, miksera wizji itp. Rezultatem jest pełne nagranie koncertowe. Drugim typem to jeden lub dwa wybrane utwory, realizowane najczęściej przez mniejszą ekipę 3-5 osób oraz kilka kamer. Oczywiście te dwa typy można swobodnie mieszać zależnie od pomysłu.